PROIEKTUAK

5. PROIEKTUA: NATURAREKIN BAT IZAN ETA HARREMANETAN SARTZEA
INGURUNE- EUSKERA

Bizidun talde baten aurkezpena egin behar du  talde bakoitzak:

ORNODUNAK
ORNOGABEAK
LOREDUNAK  (FANEROGAMOAK)
LOREGABEAK(KRIPTOGAMOAK)
ONDDOAK
EKOSISTEMAK
Horretarako blog bat zabaldu behar da. Bertan zera aipatzen:

ORRIALDEAK:
1.     Bizitzaren funtzioak:
  • Idatzi kuadernoko eskema testu gisa.
  • Ekosistemaren definizioa.
  • Zelulatik organismora: kuadernotik kopiatu eta marrazkia eskaneatu.
    2. Bizidunen harremanak: teoria kuadernilo moretik hartu eta marrazki desberdinak jarri.
  
    3. Elika-katea: kuadernilo moretik hartu maila guztiak.

    4. Sailkapena: C-map-arekin egin osoa eta bakoitzaren zatia luzatu.

LANDAREAK  dituzuenok zera sartu behar duzue:

Loradunen eta loregabeen ezaugarriak (bakoitzak bereak)
Fotosintesia eta ugalketa.

ANIMALIAK dituzuenok zera sartu behar duzue:

Ornodunen eta ornogabeen ezaugarriak (Bakoitzak bereak)
Ugalketa

ONDDOAK dituzuenok:

Ez dira landareak, onurak-kalteak, kokapena eta ugalketa.

DENOK SARRERETAN HAU JARRI BEHAR DUZUE:

Zuen taldeko espezie bat hartu bakoitzak eta hau sartu:
  • Definizioa
  • Garapena:
                  Ezaugarri fisikoa
                  Elikadura
                  Habitata 


LENGUA CASTELLANA

    Resultado de imagen de fabulas
  • Recital de poesía.
  • Haremos una fábula.
  • Hablaremos de soluciones ecológicas: El papel de la secretaria y la moderadora.


4.PROIEKTUA:...EKIN TA EKIN BILATZEN DITU...JAKINTZA ETA ARGIA.
EUSKARA-INGURUNE


Argia, beroa eta soinuarekin esperimentu batzuk egingo ditugu. Liburuan ikasitako propietateak egiaztatzeko. Horretarako prestatu fitxa bat bertan zera adierazten dena:


  • Esperimentuaren izena.
  • Hipotesia (zer den frogatu nahi duguna)
  • Nola egin (instrukzio testuetan ikasitako adierazleekin)
  • Zer gertatu den.
Fitxa horretan argazki batzuk jarri behar dituzue hobeto ulertarazteko.
Prest duzuenean gelakideen aurrean talde bakoitzak azaldu eta egingo duzue esperimentua.


LENGUA CASTELLANA


Iréis escribiendo en el DOC , según vayamos trabajando los diferentes sentidos, una anécdota  que os haya ocurrido relacionada con cada sentido, pondréis alguna imagen relacionada. Posteriormente, cada grupo recoregerá todas ellas en un glogster que elaboraréis a vuestro gusto.


3. PROIEKTUA: GURE SUSTRAIAK LURRARI LOTUZ...



EUSKAL HERRIA
Resultado de imagen de euskal herria




INGURUNE-EUSKERA
Euskal Herria ezagutzeko talde bakoitzak lurralde baten iformazioa bildu eta power point baten aurkeztu: Kokapena,  populazioa, hiriburua eta hiri garrantzitsuak, erliebea, historia, paiasia, klima, kultura, gastronomia... 
Lana bukatu ondoren, lana aurkeztu beharko diozue gelakidei .
Lurralde bakoitzaren aurkezpenean hauxe agertu behar da:

  • Kokapena bere mugekin.
  • Hiriburua, herri garrantzitsuenak eta biztanleria.
  • Lanbideak
  • Erliebea mendiak (Zeintzuk, nolakoak,...) eta ibaiekin (Non jaio, luzeera,...)
  • Klima eta paisaia.
  • Ohiturak: dantzak, jaiak, gastronomia, bertsolariak, kirolariak,...


LENGUA CASTELLANA



CUENTOS CON HISTORIA


En este tema estudiaremos las características de las diferentes edades de la historia: EDAD ANTIGUA, EDAD MEDIA, EDAD MODERNA. Para ello las profesoras os darán una charla sobre cada una de las edades, vosotr@s cogeréis apuntes para posteriormente elaborar un texto con la información más relevante.  
Utilizando la información anterior  y siguiendo las pautas del libro escribiremos un cuento con historia,  Para finalizar recopilaremos todos los cuentos en un glogster y lo subiremos al blog.



¿CUAL ES LA ESTRUCTURA DE UN CUENTO?


1.     MARCO: Los personajes, el tiempo en que se desarrolla y el lugar donde comienza la historia.

2.     NUDO: Se presenta el nudo que pone en marcha la historia y se cuentan las acciones que ocurren para solucionar el problema

3.     FINAL: Es el desenlace, es cuando se soluciona el problema y se presenta la nueva situación.

Para que el cuento sea "con historia" hay que tener en cuenta lo siguiente:

  • Los personajes hay que describirlos con la vestimenta típica de la época en la que has ubicado el cuento (Edad Antigua, Edad Media y Edad Moderna).
  • Intenta que el escenario sea real (describe algún lugar conocido tal como te lo imaginas en esa época)
  • Debes dar datos cronológicos (año, hecho histórico,...) para que el lector ubique bien tu historia .







2.PROIEKTUA:. ...ETA HORRELA BIZITZEN GARA...


EUSKARA-INGURUNE


Gai honetan Elikagai motak, dieta orekatua,... ikasiko duzuenez, talde bakoitzak PINTXO bat asmatu behar du. Bertan elikagai mota desberdinetako jakiak egon behar dira eta zuen gustukoa izan behar da. Gero fitxa bat prestatu behar duzue aipatzen  zera:


  • Pintxoaren izena
  • Osagaiak
  • Nola egin ( instrukziotarako adierazleak erabili)
  • Argazkia
Aste bat aukeratuko dugu, egunero gela bakoitzeko talde batek, pintxoak prestatu eta patioko orduan gure zikloko ikasleei saltzeko. (Plastikan prestatuko ditugu kartelak gure ideia jakinarazteko).


LENGUA CASTELLANA


El proyecto de este tema es hacer un PUBLIREPORTAJE sobre diferentes alimentos. Cada uno de vosotros elegirá un alimento e irá buscando la información para elaborar el reportaje tal como aparece en el libro: definición, características,
propiedades, slogan...



1. IZARREN HAUTSA


EUSKARA-INGURUNE


Ipuinak sortu eta idatzi unibertsoari buruz ikasitakoetatik abiatuta.


Ingurunean, Unibertsoa, galaxiak, izarrak, Eguzki-sistema eta Lurra, gure planeta landuko ditugu. Horretarako kontzeptu mapak egiten ikasiko dugu.
Euskaran, hitz familiak, definizioak, alfabeto ordena; ipuinerako ideien sormenean,... trebatuko gara.


LENGUA CASTELLANA: NUESTRA REVISTA GALÁCTICA


Siguiendo la estructura de la noticia, que trabajaremos en esta unidadad, escribiremos en nuestro Blog noticias sobre EL UNIVERSO, que las iremos sacando de periódicos, revistas, internet,...

Prepararemos una entrevista para hacerle al astrónomo cuando vayamos al Aula de astronomía de Durango. Para ello utilizaremos las técnicas de "lluvia de ideas" en cada clase. Luego seremos los tutores junto a un representante de cada clase quienes unifiquemos las ideas para la entrevista.

iruzkinik ez:

Argitaratu iruzkina